Racefiets leasen

/Racefiets leasen
Racefiets leasen 2019-09-26T13:53:04+00:00

Voor een vast bedrag per maand op een super gave racefiets rondrijden? Dat kan via Fietslease Holland. Jouw racefiets lease je inclusief onderhoud, full-service, verzekeringen en pechhulp. Zo rijdt jij altijd op goed onderhouden fiets en steel je de show in jouw fietsgroep.

Een racefiets leasen, waarom? 

Het draait allemaal om een goede en snelle fietsrit. Voor een vast bedrag per maand lease jij zorgeloos je racefiets. Fietslease Holland regelt voor jou namelijk alles om iedere kilometer aangenaam te maken. Dit doen wij door het onderhoud van de fiets op ons te nemen, de service te leveren die jouw racefiets nodig heeft, de verzekering te regelen die bij jouw racefiets past en 24-uur pechhulp te bieden.

Een aantal voordelen op een rijtje

  • Met een vast bedrag weet je waar je aan toe bent
  • De fiets is verzekerd
  • Het onderhoud, garantie en pechulp zitten in de leaseprijs verrekend
  • Je rijd altijd op een nieuwe fiets!

Kan ik als particulier een racefiets leasen? 

Als particulier een hybride fiets leasen kan snel en eenvoudig. Je kiest de fiets die je wilt en vraagt een offerte aan. Binnen 24 uur krijg je reactie en ontvang je de contract stukken. Nadat het contract ondertekend retour is gekomen gaan wij je fiets uitleveren. 

Bekijk hier hoe het werkt. 

Wat kost het leasen van een racefiets? 

De kosten van de lease van jouw racefiets hangt af van de prijs van de fiets. De voordelen van een lease fiets ten opzichte van een koop, is dat jij het grote aankoopbedrag van een racefiets verdeelt over de looptijd van jouw lease contract. 

Kan ik elke racefiets leasen? 

Het is mogelijk om elke racefiets te leasen. Ook als de fiets niet op onze website staat. Mocht jij een racefiets willen leasen die niet op onze webshop staat, neem dan contact op! We stellen graag een offerte op. 

Bekijk hier ons aanbod.

Een racefiets leasen, waar let ik op? 

Een racefiets, je hebt ze in allerlei verschillende prijzen. Maar nog veel belangrijker is dat het een ruime keuze heeft aan wat er allemaal op zit. Hieronder staat per onderdeel wat Fietslease Holland u graag wil laten weten om voorbereid op de fiets te gaan.

Type racefiets

Het is belangrijk dat je een fiets uitzoekt die aansluit op jouw doel die je met de leasefiets wilt gaan behalen.

Aero racefietsen 

Bij Aero racefietsen draait alle om snelheid en om een zo laag mogelijke luchtweerstand. Eigenlijk wil je alle lucht netjes afvoeren, om zo tegendruk te voorkomen. Door de echte racehouding op de fiets is het de minst comfortabele racefietsensoort.  

Endurance racefietsen 

Uithoudingsvermogen, daar draait het bij deze racefiets om. Je vindt het belangrijker om lange zwaardere stukken te fietsen dan alleen maar aan snelheid te denken. Snelheid is dus geen prioriteit, maar is wel te behalen met deze fiets. De bredere banden en het speciale frame zorgen ervoor dat dit een fiets is met een hoog comfortabelheid level. 

Normale/lichtgewicht racefietsen 

Een tussenweg van de Aero en Endurance racefiets, is de normale lichtgewicht racefiets. Deze fiets is degene waar de meeste mensen over praten als ze het hebben over een racefiets. De fiets is comfortabel, maar ook wat stijf. Doordat het een lichte fiets is, maakt het gebruik van de fiets erg gemakkelijk in gebieden zoals de Ardennen of vergelijkbare omgevingen.  

Materiaal van het frame 

Voor een racefiets kan er worden gekozen voor carbon en voor aluminium: 

Carbon 

Carbon is materiaal dat in alle vormen kan worden gemaakt. Daardoor is het qua prijs vaak wat hoger dan wanneer er gebruik wordt gemaakt van aluminium.  Het is ook het beste aan te passen aan de lengte en gewicht van de renner. Wel is het erg kwetsbaar bij een valpartij. De kans op breken en scheuren is groter, maar tegenwoordig zijn er technieken waarmee een gescheurd frame gemaakt kan worden. 

Aluminium 

Een racefiets die van aluminium is gemaakt zijn aanzienlijk goedkoper dan wanneer het frame van carbon is gemaakt. Wel zijn de fietsen met een aluminium frame zwaarder en kunnen ook minder precies worden aangepast aan de renner. 

Versnellingsgroep 

Bij een racefiets is de groep van versnellingen ook erg belangrijk. Versnellingsgroepen zijn er in veel verschillende kwaliteitscategorieën. Duidelijker onderscheid is er tussen mechanisch en automatisch schakelen: 

Mechanisch  

Bij mechanisch schakelen moet je zelf schakelen op het juiste moment. Dit is een klus wat ervoor zorgt dat je optimale snelheid kunt behalen. Wanneer je dit handmatig doet kunnen er wel eens verkeerde schakelmomenten zijn. Bij het afschakelen is de mechanische methode beter dan de elektrische methode. Ook is dit goedkoper dan de elektrische versnellingen. 

Elektrisch  

Zoals de naam het al zegt, wordt bij elektrisch schakelen het schakelen elektrisch gedaan en heb je daar geen omkijken naar. Dit is voor het opschakelen onwijs handig, omdat je nooit op het verkeerde moment schakelt. Bij het afschakelen kan het wel nadelig zijn, omdat het voor een kleine vertraging zorgt. De elektrische versnellingsgroepen vallen in het hoge prijssegment.  

Remsysteem 

Een racefiets heeft als doel om zo hard mogelijk te gaan, maar remmen kunnen zeker niet ontbreken. Remmen doe je niet uit angst, maar voor controle. Daarom is het goed om te kijken voor welk remsysteem jij op je racefiets kiest. 

Velgremmen 

Een remsysteem met velgremmen in al een wat ouder, maar erg goed remsysteem. Bij normale weeromstandigheden in het te vergelijken met een schrijfremsysteem. Bij wat slechtere weeromstandigheden is dit wel anders. Bij regen remt een fiets namelijk minder makkelijk. Wel is het onderhoud van een velgrem zelf beter te doen en is de prijs duidelijk lager. 

Schrijfremmen  

Schijfremmen zijn steeds populairder. Dit remsysteem is krachtig bij zowel droog als nat weer. Ook is het remsysteem sterker dan de velgrem. Het gevolg wat het met zich meebrengt is dat de prijs van de fiets hoger is wanneer het een schrijfrem heeft.